peterensietske.reismee.nl

Visite, visite, visite

Beste allen,

De afgelopen tijd stond in het teken van carnaval en bezoek. Vanaf 30 jan t/m 10 feb was Sanne (nichtje van Sietske) bij ons op bezoek. Van 7 feb t/m 17 feb waren de ouders van Peter en schoonouders van Karina (zus van Peter) onze gasten. Druk druk natuurlijk, maar erg leuk om iedereen het eiland te laten zien en weer samen te zijn!

Een greep uit het verhaal van Sanne Buiting:

Beetje onverwachts, maar erg enthousiast ben ik op bezoek gegaan bij Sietske en Peter op Aruba. Na de lange vliegreis van 12 uur (tussenlanding op Sint Maarten) ben ik veilig aangekomen op Aruba. De warmte kwam me al tegemoet en heb daarom de winterjas maar om mijn middel geknoopt. Na een lange wacht rij bij de paspoortcontrole, kreeg ik mijn eerste stempeltje in mijn spiksplinternieuwe paspoort. Even nog de koffer halen en op naar Sietske en Peter. Ze stonden mij al op te wachten en in de jeep gingen we op weg naar hun mooie huisje. De volgende dag was ik vroeg wakker, zoals Peter al voorspelde. ‘S ochtends hebben we dan ook lekker rustig aan gedaan. Later op de dag zijn we met z’n drieën naar Baby Beach gereden, waar Peter mij heeft leren snorkelen. Geweldig! Al zwemmend tussen de vissen betrok de lucht en niet veel later ging het dan ook regenen waarna we naar de noordkant van het eiland zijn gereden. Hier zijn we op zoek gegaan naar schelpen en koraal. Deze heb ik

natuurlijk bij Sietske en Peter achter gelaten want die mag je niet meenemen naar Nederland.

Woensdagochtend heb ik boodschappen gedaan terwijl Sietske en Peter aan het werk waren. Op naar de ‘Super Food’ dus. Moest wel even wennen aan een automaat en trapte per ongeluk de rem in, i.p.v. de koppeling, tijdens het parkeren. Gelukkig geen brokken gemaakt.

Vrijdag was duikdag! Sietske en ik zijn gaan duiken onder begeleiding van Sjoerd. Nadat de oefeningen gedaan waren, die niet allemaal even makkelijk waren, zijn we gaan duiken. Ik heb ontzettend veel gezien. Zelfs een schildpad, die hier vrij zeldzaam zijn. Ook heb ik verschillende vissen en kreeften gezien en natuurlijk een klein beetje koraal. Super ervaring!

Ook hebben we de hooiberg beklommen, 550 treden. Prachtig uitzicht van boven. Je kunt helemaal rondom het eiland kijken. ‘S avonds hebben we weer lekkere tagliatelle met spinazie en biefstuk gegeten. En daarna gingen we dan toch richting het vliegveld. Hier nog even met z’ drieën wat gedronken. En toen afscheid genomen. Peet en Siets, super bedankt voor de gezellige tien dagen!

Een greep uit het stuk van Piet, Jannie, Jaap en Hilly:

Vertrek om 7 uur vanuit Stadskanaal. Het vliegtuig vertrok om 12.35 uur en we kwamen om goed 18.00 uur Arubaanse tijd aan op luchthaven Beatrix. Peter en Sietske stonden ons op te wachten maar ze moesten nog even wachten want onze koffers moesten nog door de douane. Een heerlijk weerzien na 5 maanden! De huurauto was er ook en we reden met elkaar naar Peter en Sietske’s huis, waar wij gelogeerd hebben. We aten nog een broodje hamburger van de barbecue met heerlijke sla.

Morgens vroeg wakker en samen boodschappen gedaan en Arubaans geld gepind.

’s Middags geluierd op het strand om bij te komen van de lange reis(10 uur vliegen).

Casibari Rockformations bezocht, een steenheuvel. We hebben daar Aloë Vera geplukt. Dat helpt tegen zonnebrand(was al erg nodig) daarna naar de kapel van Alto Vista, een kerkje aan de noordkust van het eiland.

Dag 5. Naar de duikwinkel voor een duikbril voor Peter. Daarna naar Baby Beach. Heel heet en erg veel stuivend zand en wind, maar hier kon goed gesnorkeld worden en zagen we mooie vissen. Daarna rondrit gemaakt door National Park, ezels, geiten en op afstand bestuurbare vliegtuigjes bekeken.

Arikok Park, slechte wegen. We hebben grotten gekeken en op het strand stonden gestapelde stenen. Wij hebben hier zelf ook ons eigen stapeltje stenen gemaakt.

Dag 7. Peter en Sietske moesten vandaag even weer werken. Wij zijn naar Oranjestad geweest om te winkelen. Toen naar de Aloë Vera fabriek voor uitleg wat ze met deze planten kunnen. Wij hebben vandaag gekookt voor Peter en Sietske. Na het eten gingen we naar de high rise boulevard. Prachtige tuinen achter de hotels en heerlijke ijsjes gegeten aan de boulevard.

Dag 8. Vandaag gingen we met de boot naar Palm Eiland, een eilandje voor de kust van Aruba. We gingen als locals compleet met (fake) huurcontract, dit omdat er dan geen touristen prijzen worden gerekend. Zelfs Jannie ging hier even met haar Peter snorkelen. Dikke vissen met een prachtige blauwe kleur. Piet werd in de vinger gebeten omdat hij dacht ze wel te kunnen voeren. S’Avonds gingen we naar de carnavals optocht, dit begon pas om half 11 en duurde tot half 2. Gigantisch veel mensen, mooi uitgedost met veren en lichtjes, grote vrachtauto’s met enorme muziekboxen en keiharde muziek.

Dag 9. Een luie dag ’s middags naar Malmok. Daar konden we bij het snorkelen inktvissen bekijken, ook zagen we een grote zeeschildpad welke vrij zeldzaam te zien zijn. Mooie ervaring! Dag 10. In de ochtend richting San Nicolaas gereden en geluncht bij Charlie’s. ’s Middags gingen we nog eens naar het strand van Arashi om te snorkelen en te zwemmen. Hier ging zelfs Hilly in het water om te zwemmen. Dag 11. Vandaag koffers gepakt. Peter en Sietske brengen ons naar het vliegveld tijdens een enorme regenbui. Wij moesten soms door 20 cm water. Waterafvoer via riolering kennen ze daar niet. Als slot nog een kop koffie in Oranjestad en daarna naar huis na afscheid te hebben genomen. Half 5 vliegen en om 9 uur ’s morgens weer terug in Nederland op Schiphol. Dit was ons verslag van een prachtige vakantie op Aruba, een paradijs. Peter en Sietske bedankt voor de super gezellige tijd en geweldige verzorging ter plekke.

Binnenkort volgen meer verhalen over onze tijd na alle visite, carnaval & Rennaissance Island!

Ayo, xxx

Peter & Sietske

Martijn en Francisca

Duiken, zonnen, snorkelen, lekker eten het kan allemaal op jullie eiland! Had nog een fotootje verwacht van Jimmy's en Peter;), haha!

Liefs ons

Anneke

Hey luitjes,

Tjonge, dat is even genieten...mooie verhalen op zondagmorgen, terwijl het hier regent...
Morgen mijn eerste werkdag bij klant Frico Cheese in Balkbrug (zo dicht bij heb ik de afgelopen 4 jaar nog nooit bij huis gezeten!). Vandaag lekker aan het nagenieten van onze vakantie in de Franse alpen, sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw maar een geweldige week!

Kus,

Anneke

Marijke

Je kunt tussen de regels door lezen dat jullie visite het reuze naar hun zin hebben gehad.
Dat ook dank zij jullie, want er wordt goed gezorgd voor de loge's.

groetjes Marijke

Sonja

Bedankt voor je lieve krabbel op m'n hyves!! Geniet van de laatste maandjes,en als jullie terug zijn staat hopelijk de beschuit met muisje klaar!!

Liefs,Sonja

Henny

wat wordt iedereen bij jullie verwent en wat hebben ze het naar hun zin. geniet nog maar lekker want hier regent en stormt het.

groetjes en veel liefs Henny