peterensietske.reismee.nl

P&S op Curaçao

Hallo allemaal,

Wij zijn alweer een weekje verder en hadden beloofd nog een update te doen van ons Curaçao avontuurtje. Nou, hier gaat ie dan hea!

Woensdagmiddag bracht Remco ons wederom weer naar het vliegveld. De neef en vader van Nancy zouden waren ook op Aruba dus was het voor Remco wel handig een extra auto te hebben. Scheelde ons weer lang parkeren. Eenmaal door de douane, wat overigens weer erg makkelijk ging, nog even een pizza puntje pakken bij de Sabarro en wachten op onze bus met vleugels. Rond een uurtje of acht kwamen wij op het buureiland aan. Snel even door naar de autoverhuur om een leuke wagen te scoren. Ditmaal werd het een Daihatsu Sirion 2 (koekblik) echter wel weer een schakelbak, wat ik wel weer even prettig vond. Even stukje over Curaçao cruisen en de “siets siets” wist natuurlijk de weg al. Huisje opgezocht en werden weer hartelijk verwelkomt door Jolanda (eigenaar Kokolishi appartments) en Sasha (de waakhond). De studio “Australië” is ons zeer goed bevallen, mede dankzij het zwembad voor onze deur! Heerlijk zeg, s’ middags na alle bezienswaardigheden even lekker dippen in ons zwembad onder toeziend oog van Sasha. Zal er niet z’n lang verhaal van maken maar zal kleine opsomming geven van onze bezigheden die 5 dagen:

Dag 1 - Donderdag 9 april: Lekker beetje uitgeslapen en Willemstad verkent, Martijn Stötevalk (mede stagiaire) tegengekomen en wat mee gedronken. vervolgens Appie Hein opgezocht en daar lekkere lunch gehaald. Deense ambassade opgezocht voor onze buurvrouw hier op Aruba. Lekker naar huis beetje genieten van zon en zwembad om daarna nog even van de zonsondergang bij de “Jan Thiel” baai te genieten.

Dag 2 – Vrijdag 10 april: Met Martijn (onze Gids

Cool
) richting westpunt gereden, landhuizen gezien en gelunched bij Kura Holland Beach Resort. Boca’s (monden in zee) bezocht en lekker liggen uitrusten op het strand van Grote Knip. Nog even wat info opgedaan betreft duiken bij Portomari en rustig weer richting Willemstad getuft.

Dag 3 – Zaterdag 11 april: In de loop van de ochtend vertrokken richting het Christoffelpark (national park van Curaçao). Daar de beide routes gereden en genoten van het groene heuvelachtige landschap. Einde van de middag genieten op terrasje bij Pondjesbrug onder het genot van veels te duur betaalde biertjes. ’s Avonds gaan eten bij de Gouverneur (Otrabanda)welke uitzicht heeft over de handelskade (Punda). Dit is ook het bedrijf waar Stötevalk stage loopt, dus ook nog even een leuke rondleiding gehad. Zeer goed eten daar!

Dag 4 – Zondag 12 april: Tijd om de onderwaterwereld van Curaçao te gaan verkennen. Portomari heeft een dubbel rif en is vrij makkelijk navigeren. Wel iets dieper dan de gemiddelde Aruba duiklocatie. Siets en ik zaten al snel op 30 meter diepte. Qua onderwaterleven en koraal niet zoveel verschillend van Aruba. Wel weer enorm genoten van de 2 duiken. ’s Morgens naar rechts en na een heerlijke lunch en zonnekuurtje tegen 3 naar links gedoken.

Dag 5 – Maandag 13 april: Lekker uitgeslapen (want dit is natuurlijk wel onze vakantie hea) en daarna richting het Sea Aquarium gereden. Daar leuk naar dolfijntjes en allerlei andere vis/schaal en schelp dier soorten gekeken. Geluncht op Mambo Beach en ’s middags nog even duik genomen in ons zwembad. Daar kwamen we nog een heremietkreeftje tegen. Die hebben we gered van een verdrinkingsdood en uitgezet buiten het zwembad. Koffer ingepakt en weer richting Hato Airport gereden. Eenmaal op Aruba stond Remco natuurlijk alweer op ons te wachten en zijn we lekker naar huis gereden. Dinsdag begon het echte leven weer! Nog even 2 weekjes werken en dan komt Cor (broertje Sietske) ons twee week gezelschap houden. Uiteraard wordt na dit bezoek weer een update door onze gast geschreven!

Groetjes en een dikke knuffel,

Sietske & Peter

Yvonne

Klinkt en ziet er goed uit daar allemaal :-D
Ik baal er nog wel van dat ik die kant niet op kan komen :-( al mijn centjes zitten in ons huuske...
Ik ga misschien wel even een sponsoractie opzetten: Help Yvonne naar Peter en Sietske op Aruba :-P
Hey Siets spreek je vanavond op msn! :-D

Dikke tút en liefs, Yvonne

Sonja & Egbert

Jullie maken ons weer jaloers, met al die mooie verhalen, ook de foto's roepen veel mooie herinderingen bij ons op. Cor al een paar keer gevraagt of hij echt wel durft te vliegen maar steeds het zelfde antwoord, als de deur dicht zit kan ik er toch niet meer uit, dus ik zoek geen vrijwllige vervanger, Jammer he

Groetjes Sonja en Egbert

Margreet

Hey Siets en Peet,

Heel erg leuk die kaart die ik van jullie heb ontvangen!! Hoe doe je dat??!
Als ik die mooie foto's zie en de verhalen lees dan krijg ik zelf ook heel veel zin in vakantie!!
Als het goed is gaan Bob en ik ergens in juli /augustus 8 dagen op vakantie naar Frankrijk, niet erg origineel, maar wel eventjes helemaal weg uit Nederland.. Dat heb ik de laatste 3 of4 jaar niet meer gedaan!
Hebben jullie inmiddels ook alweer een heel klein beetje zin om terug te komen? Of mis je Holland helemaal niet??
Als ik lees wie er zo allemaal op bezoek zijn gekomen, dan is dat best een groot aantal zeg! Leuk voor jullie!

Veel plezier nog even (2,5mnd) en dan spreken en zien we elkaar wel weer!

X greet

Henny

lieve Siets en Peter,

Henny

lieve Siets en Peter

wat een fijne vakantie hebben jullie weer gehad, bedankt dat we weer mogen mee genieten. hiet gaat alles z'n gewone gangetje. We hebben jullie wel gemist op de familiedag.
groetjes Henny en Wil

Raymond

Hey Siets & Pjotter,

Klinkt allemaal prima! Jaloers op de onderwaterplaatjes. Mijn opleiding tot 1* duiker
schiet al mooi op, vanavond mijn 2e buitenduik. Jammer is dat het zicht momenteel max 1 meter is. Maar misschien is het vanavond beter maar zoals op jullie foto`s wordt het hier nooit.

Geniet van al het moois en tot later.

Groeten, Raymond