peterensietske.reismee.nl

Laatste bezoek op Aruba

Na: Anneke en Frank, pap en mam, Sanne en de families Bos & van Staalduinen en Aart, moest ook ik maar eens even een kijkje gaan nemen bij Peter en Sietske op dat gelukkige eiland in de Caribische zee.

Op 27 april om 13 uur vloog ik van Amsterdam naar Aruba waar ik om 23 uur Nederlandse tijd aankwam. Het bruine onvangstcomité stond mij al op te wachten bij de aankomsthal van het Reina Beatrix Airport. Nadat Siets en Peter mij hun huis hadden laten zien en we wat gegeten hadden, gingen we naar Palm Beach waar het Holiday Inn staat, het hotel waar Peter stage loopt. Daar wat rond gelopen, ijsje gegeten en de spectaculaire watershow bekeken;-)

Op dinsdag middag ben ik eerst met Siets naar Oranjestad geweest, daar lekker rondgewandeld en het centrum en de haven bekeken. Vlakbij de haven nog een fotostop gemaakt voor de grote leguanen. Om 16.00 uur Peter opgehaald en daarna zijn we naar Arashi Beach gaan om te zwemmen in de heldere blauwe zee.

Woensdags hebben Siets & ik gesnorkeld bij Boca Catalina en Eagle Beach, waar je prachtige vissen kunt zien.

Vanaf donderdag had Peter lekker vier dagen vrij i.v.m. Koninginnedag, dag van de arbeid en weekend, dus konden we met zijn drietjes op pad. Op donderdag volgde een ritje in een iets ruiger gebied van Aruba, maar de Nissan Platina hield het gelukkig dapper vol. We zijn deze dag naar het strand Andicuri gegaan,waar je hele hoge golven hebt, die je mee kunnen slepen tot aan het strand. De mannen lekker spelen in de golven en Siets lekker bakken op het strand.

Op vrijdag hebben we een Jeep Wrangler gehuurd om naar Natural Pool te gaan. De weg naar Natural Pool is veel te ruig voor een gewone personenauto. Zelfs met een 4x4 is het een best spannend ritje, maar Peter heeft ons er heelhuids naar toe gereden. Natural Pool hadden we heerlijk voor onszelf, lekker dobberen tussen de visjes. Toen er een bus met Amerikanen aan kwam zijn we verder gegaan. We zijn verder gereden langs de noordkust en ik heb ook nog even achter het stuur van de Jeep gezeten!

Op zaterdag zijn we wezen snorkelen bij Boca Catalina. Dit keer had Peter doperwten meegenomen om aan de vissen te voeren. Toen Peter het zakje doperwten in het water leeg gooide zaten we in een mum van tijd tussen de tropische vissen. Zondag weer met onze koppies in het water. Dit keer hebben we vissies gekeken bij Mangel Halto en Savaneta Beach.

Maandag geshopt in Oranjestad. Dinsdag gingen we verder met de siteseeing tour. Het was een beetje een regenachtige dag, maar Siets & ik besloten toch maar op pad te gaan richting Natural Bridge, Goldmines en de Ostrich Farm. Toen we met de rondleiding begonnen bij de Ostrich Farm kwam de regen met bakken uit de lucht! Ja, stortbuien op het altijd zonnige Aruba! We zijn maar weggegaan, met ons kaartje konden we later eens terugkomen.

Op woensdag (Peter was weer vrij) zijn we met zijn drietjes naar het National Parc Arikok geweest. Je hebt eigenlijk een 4x4 voor nodig omdat je met een normale auto niet verzekerd bent, maar de Nissan Platina van Sietske en Peter reed ons dapper langs alle kuilen, gaten en steile heuvels van prachtige nationale park van Aruba. ‘s Avonds zijn we gezellig met z’n drieën uit eten geweest bij Que Pasa, een restaurant waar Sietske en Peter al vaker hadden gegeten.

Op donderdag ben ik met Sietske naar Palm Island geweest waar de hele dag kan snorkelen, lekker op een ligbed in de zon of onder de palmparasol kan liggen en onbeperkt kan eten en drinken. s’Avonds zijn we met z’n drieën naar het casino geweest in Oranjestad. (Cor was goed in zijn sas in het Casino, zie foto;-)

Op vrijdag ben ik eerst met Siets naar de California Lighthouse geweest. Daarna hebben we een tweede poging gedaan voor een bezoekje aan de Ostrich Farm. De Ostrich Farm is een struisvogelboerderij. Daar hebben we een rondleiding gehad met een gids en mochten we de struisvogels voeren. Na ons bezoekje zijn we met de Jolly Pirates (een boot die voor de kust van Aruba vaart) mee geweest. Waar we naar twee snorkel plekken zijn geweest. Een van de snorkelplekken was bij het scheepswrak van de Antilla. s ‘Avonds zijn we met zijn drieën wezen bowlen.

Op zaterdag ochtend hebben Peter en ik de 165 meter hoge Hooiberg beklommen. Na deze warme klim zijn we met z’n drieën naar Arashi Beach geweest om nog even voor de laatste keer van het witte strand en de heldere blauwe zee te genieten. Rond 15.00 uur zijn we naar het vliegveld gegaan zodat ik alvast kon inchecken. Toen ik ingecheckt was zijn we nog even een hapje gegeten bij de Plaza. Die avond om zes uur vloog ik eerst naar Curaçao waar ik een uurtje heb gewacht omdat het vliegtuig werd schoongemaakt. Om acht uur vertrok het vliegtuig naar Schiphol Airport Amsterdam waar ik de volgende ochtend om twaalf uur Nederlandse tijd geland ben.

Sietske en Peter bedankt voor de super leuke en gezellige tijd op Aruba. Ik heb erg van genoten!

Lieve Cor, heel erg bedankt voor je leuke verhaal. Wij hebben ook zeker van je bezoek genoten! Helaas het laatste bezoekje zit er ook alweer op, tijd gaat zo snel! Over precies 5 weken zitten wij in het vliegtuig naar Hollanda! Laatste weken nog even genieten dus. Voordat we naar huis gaan zullen we nog een update schrijven voor onze trouwe lezers over de laatste belevenissen op ons 'One happy Island'.

Tot dan, dikke kus & liefs,

Peet & Siets

Sonja en Egbert

Siets, Peter en Cor
Een geweldig verhaal over de belevenissen van jullie drieen, op dat prachtige zonnige eiland.
natuurlijk zijn we erg blij dat ook jullie Siets en Peter over vijf weken weer terug naar ons koude kikkerland je komen (we zijn het al wat aan het opwarmen).
Tot die tijd kijken we uit naar nieuwe verhalen en foto's van jullie verblijf.

Groetjes Sonja Egbert

Francisca

Hey Peter en Sietsy,

Het bezoek geniet telkens weer volop, niet alleen van de zon, zee en het strand, maar ook door jullie avontuurlijke tripjes;) Over een paar weekjes kunnen we jullie een warm welkom geven. Inmiddels hebben we ook temperaturen bereikt boven de 20 en is de huid al 1x verbrandt;)

Lekker genieten en tot gauw!

Liefs Cis

p.s. Peter, heb je voor je vertrek nog vrije dagen? Of is het werken, inpakken en vliegen.

Marijke

Weer een heel leuk verhaal, en geweldige foto's.
Hebben jullie nu alle bezoek gehad? Het gaat wel snel nu, over 5 weken vliegen.
We zien jullie weer in het toch ook wel mooie Nederland!

groetjes Marijke

henny

Cor je kunt al net zo mooi je verhaal vertellen als je zus en Peter. we hebben genoten van de mooie foto's.Siers en Peter geniet nog maar even van de caribien. groetjes Wil en Henny

Meika

Hoi Peter en Sietske,
en.... verlangen jullie alweer een beetje naar huis? Nu is het aftellen zeker al begonnen en zit jullie Aruba avontuur er al weer bijna op. Tot ziens in Stadskanaal en nog heel veel plezier en een hele goede terugvlucht. groetjes Meika

Anneke

Hey Cor,

Mooi verhaal! Ik had het natuurlijk al gehoord maar het is erg leuk om het op de site te lezen!

Siets en Peet, we kijken uit naar jullie volgende verhaal!

Kus van jullie (schoon)zus