peterensietske.reismee.nl

Wist u dat? (part 2)

Bon tardi dushi’s!

Het is inmiddels april en alweer een maand geleden dat wij onze laatste nieuwtjes op onze site hebben gezet. Er is inmiddels al weer zoveel gebeurd dat ik even zit te denken hoe we dit het beste op de site kunnen zetten. Het lijkt mij wel weer eens tijd voor een lijst “wist-u-datjes”, zodat jullie toch weer van ons leventje op de hoogte zijn zonder een lange roman door te spitten. Bij deze veel leesplezier en kijkplezier (zullen ook weer nieuwe foto’s toevoegen)!

Wist u dat?:

- Wij eind februari/ begin maart volop hebben genoten van het Arubaanse carnaval? Verschillende weekenden achter elkaar konden we genieten van de mooie gekleurde optochten.

- Dat de Arubanen hier al vanaf het begin van het jaar mee bezig zijn? Ze maken alle mooie pakken en de fans langs de kant maken een wagentje die ze aan de kant van de weg neerzetten en waar ze de optocht mooi kunnen zien en zich lekker vol kunnen laten lopen met drank. Ze moeten natuurlijk wel een mooi plekje hebben en daarom staan de wagentjes en stoeltjes al weken, zo niet maanden, van te voren klaar aan de kant van de weg!

- Wij op een zondag heerlijk gerelaxt hebben op Rennaissance Island? Dit is eigenlijk een privé eiland voor gasten van het Rennaissance hotel? Wij konden via via aan een roomkey komen en konden dus een dagje genieten van dit paradijsje.

- Sietske op de afgelopen 6 dinsdagen samen met Nancy de heupjes los geswingd tijdens de stagiaire salsa cursus? Deze cursus is inmiddels afgelopen, morgen begint de vervolgcursus “intermediate”. Dit zijn 10 lessen van één uur. Wat zal ze soepel in de heupjes zijn als we weer terug komen in juli.

- Peter inmiddels zijn eerste beoordeling heeft gehad? En beide patijen zeer tevreden waren!

- Dat we tijdens het snorkelen geregeld schilpadden tegenkomen? Als we dan eens gaan snorkelen in dat grote aquarium (de zee) en iets verder uit de kust zwemmen we af en toe zo’n schitterend beest tegenkomen. (zie foto’s)

- Sietske laatst met Roel naar de pedicure is geweest? Even lekker de voetjes laten verwennen

Laughing

- Aart bij ons op (werk) vakantie is geweest? Dit was een zeer gezellige tijd! Hebben veel gedoken en veel op duikgebied van hem geleerd. Hebben met Aart & Remco twee bootduiken gemaakt (Jane Sea Wreck & Barcadera reef). Tevens hebben we voor het eerst een nachtduik gemaakt. Dit was zeer bijzonder. We gingen met schemer het water in en je kijkt heel anders. Eigenlijk let je alleen op het deel waar je lamp schijnt…

- Er voor de tweede keer bij ons is ingebroken? Peter was aan het werk en Aart en Sietske kwamen thuis van duiken. Toen was het al gebeurd! Raam eruit gebroken. Wat een rommeltje in huis. Ze hebben alle kast bekeken en de kluis van de muur proberen te trekken. Dit is gelukkig niet gelukt. Wat ze wel mee hebben genomen: Bijna alle elektronica van ons drieën, sierraden en al Peter z’n T-shirts. Als we een tjoller (zwerfer) met Peter zijn shirt zijn, doen we hem wat. Grrr, laat ze met hun poten van onze spullen afblijven!

Yell

- We mĂ Ă r 5 uren hebben moeten wachten op de politie? Na 3x bellen en 5 uur later kwam de politie dan toch. De technische recherche zou de volgende ochtend komen, maar die hebben we nooit gezien. Proces verbaal zelf opgehaald. Er is een bende in Noord (district waar wij wonen) gepakt, nu maar afwachten of we nog iets van onze spullen terug zien. Tot op heden geen nieuws bekend!

- Peter het nog steeds erg naar zijn zin heeft op de accounting afdeling van Holiday Inn? Werkt sinds half feb. niet meer op de credit card afdeling maar doet nu projecten voor de “financial controller”. Zeer afwisselend en met best wat verantwoordelijkheden. Helaas wel weer verhuist naar iets kleiner bureau, maar ja…. Dan maak je ook minder rommel.

- Dat sommige Arubanen drinkend uit een flesje bier achter het stuur zitten? We hadden dit al eens gehoord, maar afgelopen zaterdag mochten we er getuige van zijn. Een auto voor ons reed erg langzaam. Toen we ernaast kwamen zat de chauffeur rustig met een biertje achter het stuur. Hoe bizar is dat?!!

- Wij nog een schildpad op het strand hopen te zien? Het is nu legseizoen. De schildpadden komen dan het strand op om eieren te leggen. Remco en Nancy hebben deze bijzondere gebeurtenis laatst mee mogen maken. Wij hebben de foto’s gezien, zijn echt hele grote schildpadden. De nesten worden afgezet, zodat er geen toeristen met hun handdoekje op gaan liggen!

- Onze goede vriend Roel inmiddels het eiland heeft verlaten? Niet meer shoppen, lunchen, zonnen, samen eten, niet meer koffie drinken en bijkletsen in de hangmat of gezellig op onze bank zitten tijdschriftjes lezen, niet meer goois doen, niet meer naar de Jimmy’s & Hooters… Dushi, we missen je! Tot snel op skype.

- Wij heel erg blij waren met de anti heimwee tas van Roel? De schat heeft voor de eerste week zonder hem een tas achter gelaten, zodat we niet al te veel heimwee naar hem zouden hebben. Voor iedere dag een leuk briefje met cadeautje. Heel erg lief!

- Dat Remco en Nancy eind april ook al weer naar NL gaan? Wordt zo stil hier… Echt jammer, maar gaan in NL zeker weer meeten!

- Het nog precies 3 weken duurt voordat Cor (broertje Sietske) Aruba onveilig komt maken? Hier hebben we heel veel zin in, was het maar vast al zover!!

- Dat wij gisteren nog heerlijk hebben genoten van het mooiste strand van Aruba, Manchebo Beach? Dankzij Roeltje kunnen we met ons handdoekje lekker relaxen op de bedjes van dit hotel…

- Wij woensdag voor een minivakantie naar Curaçao vertrekken? Even met z’n tweetjes genieten van de boven en onderwaterwereld van een ander eiland op 20 minuutjes vliegen van Aruba. Belevenissen volgen in ons volgende verhaal.

- Wij inmiddels onze terugreis hebben geboekt? 3 juli heeft Peter zijn laatste stagedag. Daarna kunnen we rustig onze spullen inpakken. 5 juli vieren we Peter zijn verjaardag nog op het zonovergoten Aruba en 6 juli stappen wij in het Martinair vliegtuig richting NL. Op dinsdag 7 juli rond 11.45 NL tijd, hopen wij te landen op Schiphol. Waar we weer lekker kunnen knuffelen, bijkletsen, lachen en iets drinken met familie en vrienden… Schrijf deze datum maar vast in jullie agenda!

Tongue out

- Wij inmiddels alweer 2 maand een andere rental car hebben? Een Nissan Platina, aangezien we het 4x4 gedeelte van het eiland wel hebben gezien.

- Wist u dat ons fototegoed op onze site na het plaatsen van de foto’s bij dit verhaal op is? Hint hint, hint

Wink

- De wist-u-datjes nu even op zijn? Jullie zijn nu weer helemaal op de hoogte van de ins en outs op ons “one happy island”, volgend verhaal over Curaçao volgt snel!

Groetjes en knuffel,

Sietske en Peter

Annemarie

He hoi daar

Ja het wel weer een beetje tijd om iets van jullie te laten horen. Maar na al jullie wist je datjes te lezen snap ik wel waarom we zo weinig van jullie horen. :)

Aangezien het hier niet zo spannend is, moeten we het doen met jullie verhalen.... Jullie hebben nog genoeg tijd om nog veel meer leuke dingen te gaan doen. Have fun

Liefs Annemarie

Margreetje

Hey yo!!!

Ben het helemaal met Annie eens! Hier is het heus wel leuk hoor, als de zon per ongeluk weer om het hoekje komt kijken en iedereen massaal de korte broek en slippers uit de kast trekt vanwege de zomerkriebels.. Om deze amper een dag later weer netjes in te ruilen voor de dichte versie en ze de lange broek verkiezen voor de korte omdat het de kou van de andere dag wat beter tegenhoudt...
Kortom, er is geen peil op te trekken!! Jaloers wordt iedereen dan ook op die aangebrande pinda die daar heerlijk op zo'n stretch-bedje ligt te ronken!

Anne ga ik deze maand nog even bezoeken.. Bij jullie wilde ik ook nog even komen buurten, maar het wordt met school iets te krap. Heb in het weekend natuurlijk wel vrij.. Hoelang is het reizen naar jullie?:)

Veel plezier nog en tot gauw knakker en knakkerin!

xGreet

henny

hallo Sietske en Peter

een heel fijne vakantie op curacao bedank dat we mogen meeleven met jullie avonturen

groetjes Henny en natuurlijk ook van Wil.
We zullen jullie missen volgende week op de famelie dag.
veel liefs

Smithe921

Howdy! Would you mind if I share your blog with my twitter group? Theres lots of people that I believe would really enjoy your content. Please let me know. Thanks gfedekefdbbeecdc

Pharme693

Very nice site! cheap goods